فروش انواع سازآلات موسیقی

ساخت وبلاگ

پیانو که به مادر سازها معروف است، یک ساز با صفحه کلاویه بوده که بالاترین دامنه صدای ممکن را در بین سازها دارد. این ساز به طور معمول دارای ۷ اکتاو بوده و می تواند فرکانس هایی بین ۲۷ الی ۴۱۸۶ هرتز تولید کند.

صدای تولید شده از این ساز (در نوع آکوستیک) در اثر برخورد چکش به سیم های داخل محفظه چوبی تولید می شوند که در قیمت پیانو تاثیرگذار می باشد.

این ساز در ابتدا توسط شخصی به نام بارتولومئو کریستافوری در حدود ۳۲۰ سال پیش در ایتالیا اختراع شد. امروزه این ساز به صورت آکوستیک و دیجیتال در بازار به فروش می رسد که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند.

 

 

خرید پیانو

اگر تصمیم به خرید Piano دارید،‌ فروشگاه اینترنتی سازکالا این امکان را به شما می دهد که که ضمن بررسی و مقایسه پیانو ، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و محصول مورد نظر خود را درب منزل خود تحویل بگیرید. همچنین می توانید با جهت مشاوره خرید با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

 

قیمت پیانو

هزینه پیانو بر اساس نوع آن یعنی آکوستیک یا دیجیتال بودن متغیر است. پیانوهای آکوستیک شامل پیانو دیواری ، گرند ، Baby گرند می باشند که در این بین پیانو های دیواری یا به اصطلاح Upright ارزان قیمت تر از سایرین می باشد ولی این نوع پیانو آکوستیک نیز از لحاظ طرح ، صدا ، ارتفاع ، برند و موارد دیگر متغیر است.

فی پیانو دیجیتال بر اساس قابلیت ها و ویژگی هایی که در اختیار نوازنده قرار می دهند، انجام می شود. قبل از خرید حتما مشخصات فنی پیانو خود اعم از پلیفونی ، خروجی صدا ، اتصالات ، پوشش و اکشن کلاویه ، تعداد صدا و ویژگی های دیگر را بررسی کنید تا بر اساس سطح نوازندگی و نیاز های خود پیانو مد نظر خود را انتخاب کنید.

 

پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال بر اساس سری ، مدل ، مشخصات فنی و برند، قیمت های مختلفی دارند. در این بین یکی از معتبرترین برند های تولید کننده پیانو در جهان، کمپانی یاماها می باشد.

پیانوهای دیجیتال این برند دارای کیفیت صدا ، سمپل های با کیفیت از جمله CFX و ویژگی های کاربردی بسیار هستند. از جمله برند های با کیفیت می توان به Kurzweil ساخت کره جنوبی ، Korg ساخت ژاپن و Roland اشاره کنیم.

پیانو های کرگ نیز دارای اکشن کلاویه RH3 می باشد که یکی از بهترین اکشن های موجود در بین پیانوهای دیجیتال است. برند Kurzweil و Roland نیز دارای طراحی ، کیفیت صدا و خروجی صدای مناسب می باشند که همه ی این برند ها بر اساس سری ، مدل و مشخصات فنی قیمت های مختلفی دارند.

از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت پیانو می توان به برند ، خروجی صدا ، تعداد سمپل های صدا ، اتصالات ، قابلیت های ویژه ای نظیر بلوتوث، پوشش و کیفیت اکشن کلاویه و پولیفونی اشاره کرد. شما می توانید با مشاهده محصولات و همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان سازکالا اقدام به افزایش آگاهی خود و خرید پیانو نمایید.

 

 

قابلیت های پیانو دیجیتال

در مشخصات فنی پیانو دیجیتال برا اساس مدل و برند بخش هایی نظیر Key-off Samples ، Smooth Release ، Virtual Resonance Modeling (VRM) ، String Resonance و Damper Resonance به چشم می خورد که در واقع مربوط به قسمت تولید صدای پیانو می باشند.

برای شبیه سازی ضربه چکش به سیم، جدا شدن دمپر از روی سیم هنگام فشار دادن هر کلاویه در پیانو آکوستیک و بازگشت دمپر به منظور میوت کردن سیم هنگامی که دست خود را از روی کلاویه بر می دارید، بخش های مختلفی به موتور صدای پیانو شما اضافه شده اند تا کیفیت صدا و نوازندگی شما را به آکوستیک نزدیکتر کنند.

 

 

قابلیت Grand Expression Modeling

در برخی مدل ها بخش دیگری به نام Grand Expression Modeling نیز در نظر گرفته شده است که مدل سازی اکسپرشن نت های شما را مطابق با اکسپرشن پیانو گرند شبیه سازی می کند و حس نوازندگی حرفه ای تری را در اختیار پیانیست قرار می دهد.

 

 

قابلیت توابع کاربردی پیانو

از جمله قابلیت های جذاب و کاربردی پیانوهای دیجیتال می توان به توابعی نظیر Dual/Layers ، Split و Duo اشاره کرد که به ترتیب، دو صدایی کردن هر کلاویه ( یک صدا بعنوان صدای اصلی بعنوان مثال پیانو و صدای دیگر به حالت کاور صدای اصلی )، تقسیم کلاویه ها به دو قسمت و استفاده از دو نمونه صدا به صورت همزمان و تقسیم کلاویه ها بهه دو قسمت با یک تونالیته جهت تمرین در کنار استاد اشاره کرد که در امکان نوازندگی ترکیبی و آموزش آسانتر را در اختیار پیانیست قرار می دهد و برای نوازندگان مبتدی و حرفه ای کاربردی می باشد.

 

 

افکت در piano

از جمله جذابیت های دیگر کار با یک پیانو دیجیتال، استفاده از افکت های مختلف جهت تزیین نوازندگی قطعه های مختلف است. امکان رکورد، استفاده از پورت های ورودی و خروجی مختلف، امکان استفاده از گام های مختلف، مترونوم داخلی، امکان پلی بک آهنگ های مورد علاقه شما، توابع مختلف برای پدال و موارد دیگر از جمله مزیت ها و نقاط قوت پیانوهای دیجیتال می باشند.

 

 

اتصال به کامپیوتر

پیانوهای دیجیتال بر اساس مدل می توانند دارای پورت های usb to host برای اتصال پیانو به کامپیوتر جهت میکس و مستر، آهنگسازی و مواردی نظیر استفاده از نمونه صداهای بیشتر داخل نرم افزار، پورت usb to device برای اتصال فلش و برداشت فایل های رکورد شده داخل پیانو، خروجی aux برای اتصال اسپیکر مانیتورینگ به پیانو و بالاتر بردن و با کیفیت تر کردن خروجی صدای ساز باشند.

فقط باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که پیانوهای مختلف بر اساس برند و مدل دارای امکانات متفاوتی می باشند و باید قبل از خرید مشخصات فنی کامل آن ها را بررسی کنید.

 

 

پیانو آکوستیک

هر پیانو آکوستیک بر اساس ارتفاع ، برند و مدل ، زنگ صدای خاص خود را دارد. برخی پیانوهای آکوستیک دارای زنگ صدای تیز و برخی دیگر دارای صدایی به اصطلاح گرد می باشند. از جمله پیانوهای آکوستیک کاربرپسند می توان به پیانوهای آکوستیک یاماها اشاره کرد.

پیانو های آکوستیک برند یاماها دارای نمونه صدای شفاف تری به نسبت مدل های هم رده می باشند. از جمله مدل های دیواری پر فروش این برند می توان به U1J ، JX113 ، M2 ، M3 ، B121 اشاره کرد. موارد حائز اهمیت برای انتخاب پیانو آکوستیک فضا ، زنگ صدا ، برند ، ارتفاع و سن پیانو است.

 

 

ارتفاع پیانو

ارتفاع پیانو با فضای شما رابطه مستقیم دارد. هر چه ارتفاع پیانو آکوستیک بیشتر باشد، طول سیم ها بیشتر شده و حجم صدای ساز شما نیز به مراتب حجیم ترخواهد بود. سن و برند پیانو نیز از جمله موارد بسیار مهم در انتخاب یک پیانو آکوستیک به شمار می روند.

برند پیانو در طراحی ، ماندگاری ، کیفیت و زنگ صدای شما نقش اصلی را ایفا می کند ، و علاوه بر این باید به سریال پیانوی خود که سن پیانو شما را مشخص می کند نیز توجه کنید. هر چه شماره سریال پیانو شما عدد کمتری باشد، پیانو شما جوانتر است.

این مورد در خصوص پیانوهای دست دوم بسیار حائز اهمیت است زیرا پیانو های آکوستیک بر اساس برند طول عمر مشخصی دارند.

سازکالا مرجعی برای فروش لوازم جانبی پیانو نیز می باشد که شما می توانید خرید های خود را از این صفحه انجام دهید.

 

 

انتخاب بین پیانو دیجیتال و آکوستیک

اگر مبتدی هستید و به دنبال شروع نوازندگی پیانو هستید، خرید پیانو دیجیتال با قابلیت های به روز، پوشش کلاویه و خروجی صدای مناسب انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

پیانوهای دیجیتال بر اساس پلیفونی ، پوشش کلاویه ، اکشن کلاویه ، تعداد صداهای پیانو ، افکت ها ، تعداد پدال ، خروجی صدا و اتصالات مختلف، انواع مختلفی دارند. همچنین هر برند دارای یک سری پیانوهای دیجیتال حرفه ای است که پلیفونی و کیفیت صدای بالایی داشته جنس کلاویه های کاملا متفاوتی دارند که حس نوازندگی با یک پیانو آکوستیک را تداعی می کنند.

اگر بله دنبال تهیه پیانو آکوستیک هستید باید به ارتفاع ، برند ، سن پیانو و موارد از این قبیل توجه کنید. هر چه ارتفاع پیانو بلندتر باشد، حجم صدای آن بلندتر است. سن و برند نیز در هزینه Piano آکوستیک و انتخاب شما تاثیر گذار است.

هر چه پیانوی مد نظر شما به اصطلاح جوانتر باشد و برند معتبرتری داشته باشد، طول عمر و کیفیت صدایی که در اختیار شما قرار می دهد بهتر است. سازکالا به عنوان نماینده پیانو ریتمولر در ایران، ارائه دهنده پیانوها می باشد.

 

 

برند های معتبر piano

از جمله برند های معتبر در زمینه پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک می توان به Korg ( کرگ ) ، Yamaha ( یاماها ) ، Roland ( رولند ) ، Kurzweil ( کرزویل ) اشاره کرد. قیمت پیانو در انواع مختلف برندهای ذکر شده در سایت سازکالا موجود می باشد .

 

 

برند پیانو Korg

برند Korg از جمله بهترین برند های تولید کننده انواع پیانو دیجیتال ، سینت سایزر ، ارنجر ، ورک استیشن و بسیاری محصولات دیگر است. این برند ژاپنی با ارائه پیانوهای دیجیتال با کیفیتی نظیر LP380 ، C1 و G1 Air همواره جایگاه خاصی در بین نوازندگان و علاقه مندان پیانو داشته است.

کیفیت بالای کلاویه ها ، خروجی صدای بالا ، سمپل صداهای مختلف و با کیفیت و موتور صدای قوی از جمله ویژگی های پیانو کرگ می باشد. این کمپانی از اکشن کلاویه RH3 یا همان Real Weighted Hammer 3 برای صفحه کلاویه استفاده می کند که از جمله با کیفیت ترین اکشن کلاویه های موجود در بازار است.

 

 

پیانو برند Yamaha

برند Yamaha از جمله با سابقه ترین ، قدیمی ترین و با کیفیت ترین برند های جهان است که پیانوهای متنوعی اعم از دیجیتال ، آکوستیک دیواری ، آکوستیک گرند ، استیج و … تولید می کند. پیانو یاماها در سازکالا موجود بوده و برای خرید می توانید از نمایندگی رسمی پیانو یاماها سازکالا استفاده کنید .

این برند با ارائه پیانوهای دیجیتال متنوع سری P ، YDP ، CLP و CVP ، نوازندگان مختلف با قابلیت های نوازندگی گوناگون را شیفته پیانوهای خود کرده است. این برند علاوه بر پیانوهای دیجیتال ، پیانو آکوستیک نیز تولید می کند.

پیانو های گرند و دیواری این برند در سالن های کنسرت مختلف و زیر دست نوازندگان مشهور بسیاری دیده می شود. پیانوهای سری P یعنی P-45 و P-125 بعنوان پیانوهای سطح مبتدی در نظر گرفته می شوند.

این دو مدل پیانو ، پرتابل بوده و دارای یک پدال ساستین می باشند.پیانوهای سطح نیمه حرفه ای یاماها با عنوان YDP از جمله مدل های YDP 144 و YDP 164 دارای 3 پدال ، پلیفونی بهتر ، اکشن کلاویه با کیفیت تر و خروجی صدایی به مراتب بهتر از سری P می باشند و نوازندگان می توانند با این مدل ها به قطعه نوازی بپردازند.

 

 

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 108 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 19:29

گیتار 

انواع گیتار

دسته‌بندی های متفاوتی برای گیتار وجود دارد اما در یک تقسیم‌بندی کلی و نام آشنا، گیتار‌ها در دو گروه آکوستیک و الکتریک طبقه‌بندی می‌شوند.

 

گیتار آکوستیک

گیتار آکوستیک خود شامل چند مدل متفاوت می‌گردد و در آن صدا به شکل مکانیکی از طریق سیم‌ها و بدنه تو خالی ساز تولید می‌شود. گیتار‌های کلاسیک و فلامنکو خود دو نوع از گیتار‌های آکوستیک هستند. گیتار کلاسیک دارای 6 عدد سیم برای نواختن است، سه عدد سیم فلزی و سه عدد سیم نایلونی.

صدای بلند این ساز آن را برای نواختن موسیقی پاپ و بلوز مناسب می‌کند. گیتار فلامنکو نیز که نواختن آن کمی از گیتار کلاسیک سخت‌تر است اکشن بسیار پایین و جنس صدای تیز و نافذی دارد.

 

 

گیتار الکتریک

گیتار الکتریک نیز نوع دیگری از این ساز است که صدای آن به وسیله تقویت کننده الکتریکی تشدید می‌شود. از گیتار الکتریک برای نواختن سبک‌های راک، متال، پاپ، جز، هیپ هاپ و غیره استفاده می‌گردد.

گیتار‌های الکتریک عموما همان 6 عدد سیم را دارند اما مدل‌های غیر معمولی از این ساز نیز وجود دارد که دارای 7، 8 تا 12 عدد سیم نیز می‌باشند.

 

 

گیتار ماندولین

گیتار یکی از سازهای پرطرفدار است که امروزه هنرجویان و نوازندگان مختلفی از آن استفاده می‌کنند. گیتارها برحسب شکل، اندازه و نوع صدا به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از مدل‌های زیبا و سبک؛ گیتار ماندولین است. گیتار ماندولین جزء مدل‌های کوچک محسوب می‌شود. ازاین‌رو استفاده از این گیتار برای هنرجویان و افراد مبتدی انتخاب بسیار مناسبی است. ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که میزان قیمت این گیتار چه اندازه است و از کجا باید آن را خریداری کرد؟ در این مطلب سعی شده راهنمایی کاملی درباره خرید و قیمت گیتار ماندولین انجام گیرد تا هنگام خرید دچار سردرگمی و مشکل نشوید.

 

 

گیتار اوکوله له

 

گیتار اوکوله له یکی از انواع گیتارهای محبوب و پرفروش است. این گیتار توسط نوازندگان مختلف و در سبک‌های متفاوت نواخته می‌شود. گیتار اوکوله له متعلق به کشور هاوایی است. علت فروش خوب این ساز قیمت مناسب، ابعاد کوچک، وزن سبک و یادگیری آسان آن می‌باشد. بااین‌حال این نوع گیتار دارای مدل‌های مختلفی است. ازاین‌رو مدل‌های متنوع آن دارای قیمت یکسانی نیستند. ما در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی درباره قیمت و خرید گیتار اوکوله له ارائه دهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

خرید گیتار 

خرید گیتار جدید همیشه لذت بخش است و تفاوتی ندارد که شما اولین بار است که گیتار می خرید یا دهمین بار، اما برای اینکه مطمئن شوید بهترین گیتار را میخرید باید 10 نکته مهم زیر را به خاطر داشته باشید.

 

 

1- چرا گیتار می خرید؟

این سوال بسیار مهمی است که شما باید از خود بپرسید. اگر همین الان گیتاری دارید که زیاد دوستش ندارید باید دلیل این موضوع را پیدا کنید.

 

 

با این کار دفعه بعد که برای خرید گیتار به فروشگاه می روید میدانید که از چه چیزهایی در گیتار بدتان می آید و از آنها اجتناب خواهید کرد.

 

 

ممکن است که شما فرم بدنه گیتارتان را دوست نداشته باشید یا مثلا شما گیتاری بخواهید که بریج اش فلوید رز باشد.

 

 

لحظه ای با گیتار خود خلوت کنید و با آن بنوازید و ببینید چه چیزی در این گیتار باعث می شود که راهی خرید گیتار دیگری شوید.

 

 

اگر این برای اولین بار است که گیتار می خرید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که قبل از خرید حتما در مورد ظاهر و خصوصیات گیتار مورد علاقه خود تحقیق کنید و در فروشگاه از فروشندگان راهنمایی بخواهید.

 

 

2-در چه محدوده قیمت می خواهید هزینه کنید؟

بعد از تصمیم گرفتن برای خرید گیتار مهم ترین سوال این است که چه رنج قیمت می خواهید هزینه کنید.

 

 

کمی وقت و حوصله به خرج دهید و با خود حساب و کتاب انجام دهید و بودجه دقیق قیمت خرید گیتار خود را مشخص کنید، با توجه به این نکته مهم در خرید گیتار از اتلاف وقت خود و فروشنده گیتار پیشگیری خواهید کرد و خرید دقیق و راحت تری خواهید داشت.

 

 

قیمت یک گیتارآموزشی و  مبتدی تقریبا حدود 70 تا 80 دلار (در مورد گیتارکلاسیک) است. گیتار های الکتریک، آکوستیک و باس دارای قیمت بیشتری هستند.

 

 

از این مبلغ به بالا نکاتی از قبیل برند، متریال، کیفیت و تجهیزات و همچنین متعلقات در تعیین قیمت گیتار نقش دارند.

 

 

3- گیتار کلاسیک ( آکوستیک ) میخواهید یا الکتریک؟

اگر شما دوست دارید با گیتار قطعات پاپ بنوازید و یا عاشق موسیقی کلاسیک و فلامنکو هستید حتما گیتار کلاسیک بخرید.

 

 

اگر علاقمند به صدای سیم های فلزی گیتار آکوستیک و نوای موسیقی کانتری هستید در خرید یک گیتار آکوستیک تردید نکنید.

 

 

اما اگر نوازندگی ریف های سنگین موسیقی متال و سولو نوازی سرعتی (shred) شما را مجذوب خود کرده است حتما گیتار الکتریک بخرید.

 

 

 

نکته: با گیتار الکتریک سبک های متفاوتی از قبیل راک (Rock)، جز (Jazz)، بلوز (Blues) و ... نیز می توان نواخت.

 

قیمت گیتار

برای اطلاع قیمت می توانید وارد سایت گیتار سنتر شوید و انواع گیتار را با پایین ترین قیمت خریداری نمایید .

گیتارهای آکوستیک به طور طبیعی با ارتعاش سیم ها و رزونانس بدنه ی ساز، صدا تولید می کنند. صفحه صدای گیتار یکی از المان های این ساز است که با نهایت دقت طراحی و تولید می شود و جنس آن معمولا از چوب های اسپروس، سدر یا ماهاگونی (ماهون) می باشد. قسمت پشت و کناره های این نوع گیتار معمولا از چوب ماهاگونی، ماهون ستونی، رزوود یا میپل (افرا) تولید می شود. بعضی از گیتارهای آکوستیک دارای پیکاپ و قطعات الکترونیکی هستند و در صورتی که بخواهید صدای گیتار را از یک امپلی فایر یا سیستم PA بشنوید می توانید از آن استفاده کنید؛ در این حالت ولوم بیشتری خواهید داشت و می توانید با پدال ها به صدای گیتار افکت بدهید.

 

 

امپ گیتار نوعی امپلی فایر است که برای بازتولید سیگنال های گیتار الکتریک بهینه شده است. امپ های گیتار دو فرمت اصلی دارند: هِدها و کومبوها. هِدها تنها امپلی فایر هستند و باید آن ها را به یک کابینت اسپیکر مجزا متصل کرد؛ اما کومبوها امپلی فایرهایی هستند که داخل آن ها اسپیکر وجود دارد. امپلی فایرها معمولا به سه دسته تقسیم می شوند: تیوب، سالید استیت و هیبریدی.

 

 

پدال های افکت گیتار به شما کمک می کنند تُن ایده آل را بسازید. برای داشتن تُن های راک پر حجم می توانید به صدا دیستورشن بدهید و با استفاده از دیلی ها، ریورب ها، واه و ... جزئیات دیگری را به صدا اضافه کنید. شما می توانید برای هر افکت یک پدال جداگانه تهیه کنید و یا این که از یونیت های مولتی افکت استفاده نمایید که دارای چندین افکت هستند.

 

 

 

بسیاری از افراد اهمیت و نقش حیاتی سیم های گیتار را دست کم می گیرند. سیم ها به گیتار شما کمک می کنند که صدا، حالت اجرایی و حتی حس بهتری داشته باشد. سیم های قدیمی می توانند مشکلات اینتونیشن و تیونینگ ایجاد کنند، در حالی که سیم های نو جان تازه ای به صدا و قدرت اجرایی گیتار شما می دهند و باعث می شوند بهترین صدا را از گیتار بگیرید. بعضی از سیم های گیتار دارای پوششی برای ممانعت از انباشته شدن روغن و کثیفی ها روی سیم هستند که موجب می شود طول عمر سیم بالاتر برود.

 

 

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : گیتار, خرید گیتار , قیکت گیتار, گیتار کلاسیک, گیتار آکوستیک, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 23:23